Вход в личный кабинет         RU  EN

Поиск по каталогу печатных изданий

Простой поиск   Расширенный поиск


Автор

Заглавие

Предмет

Найдено печатных изданий: 2

Поискать книги в электронном виде


Шрейер Д., Нажми Reset. как игровая индустрия рушит карьеры и дает второй шанс. [must-read для геймера. жестко и честно о геймдеве] — 2021 (Легендарные компьютерные игры)

Шрейер Д., Нажми Reset. как игровая индустрия рушит карьеры и дает второй шанс. [must-read для геймера. жестко и честно о геймдеве] — 2021 (Легендарные компьютерные игры)

Внутри: реальные истории разработчиков Irrational Games, 2K Marin, Visceral и других студий, чье падение стало для сотрудников шоком. Вы - игровой разработчик, и ваша мечта - делать игры, в которые будут играть миллионы геймеров. Но реальный мир - не сказка. Студии закрываются, сделанные с любовью проекты отправляются в мусорный бак, а люди остаются без работы.

Подробная информация

Проверяем наличие...
 
Schreier J., Blood, Sweat, and Pixels. The Truimphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made

Schreier J., Blood, Sweat, and Pixels. The Truimphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made

NATIONAL BESTSELLER. Developing video games - hero's journey or fool's errand? The creative and technical logistics that go into building today's hottest games can be more harrowing and complex than the games themselves, often seeming like an endless maze or a bottomless abyss. In Blood, Sweat, and Pixels, Jason Schreier takes readers on a fascinating odyssey behind the scenes of video game development, where the creator may be a team of 600 overworked underdogs or a solitary geek genius. Exploring the artistic challenges, technical impossibilities, marketplace demands, and Donkey Kong-sized monkey wrenches thrown into the works by corporate, Blood, Sweat, and Pixels reveals how bringing any game to completion is more than Sisyphean - it's nothing short of miraculous. Taking some of the most popular, bestselling recent games, Schreier immerses readers in the hellfire of the development process, whether it's RPG studio Bioware's challenge to beat an impossible schedule and overcome countless technical nightmares to build Dragon Age: Inquisition; indie developer Eric Barone's single-handed efforts to grow country-life RPG Stardew Valley from one man's vision into a multi-million-dollar franchise; or Bungie spinning out from their corporate overlords at Microsoft to create Destiny, a brand new universe that they hoped would become as iconic as Star Wars and Lord of the Rings - even as it nearly ripped their studio apart. Documenting the round-the-clock crunches, buggy-eyed burnout, and last-minute saves, Blood, Sweat, and Pixels is a journey through development hell - and ultimately a tribute to the dedicated diehards and unsung heroes who scale mountains of obstacles in their quests to create the best games imaginable.

Местонахождение издания: Зал литературы на иностранных языках

Подробная информация

Проверяем наличие...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Федеральное государственное бюджетное учреждение культуры
«Российская государственная библиотека для молодёжи» Главное здание 107061 Москва, ул. Б. Черкизовская, дом 4, корпус 1
Метро «Преображенская площадь» (выход №5)
Телефон для справок: +7 499 670-80-01
E-mail: info@rgub.ru

Филиал библиотеки — МИКК «Особняк В.Д. Носова» 107023 Москва, ул. Электрозаводская, 12, стр. 1
Метро «Электрозаводская»
Телефоны для справок: +7 499 670-80-01 (доб. 600)
E-mail: mansion@rgub.ru

Яндекс.Метрика

© Российская государственная библиотека для молодёжи, 2004 — 2024