Вход в личный кабинет         RU  EN

Поиск по каталогу печатных изданий

Простой поиск   Расширенный поиск


Автор

Заглавие

Предмет

Найдено печатных изданий: 12

Поискать книги в электронном виде


The World's Greatest Short Stories — 2006 (Dover Thrift Editions)
2006
The World's Greatest Short Stories — 2006 (Dover Thrift Editions)
2006
Mineola
Dover Publications, INC.
Аннотация: This outstanding collection features short stories by great writers from America, the United Kingdom, Ireland, and Western Europe. Ranging from the 19th to the 20th centuries, writers include Poe, Chekhov, Joyce, Kafka, Faulkner, Pirandello, Mann, and other major writers of world literature. A wonderfully wide-ranging and enjoyable anthology.
Проверяем наличие...
Borges J. L., Ficciones. El Libro de los Seres Imaginarios. книга для чтения на испанском языке — 2005 (La coleccion)
2005
Borges J. L., Ficciones. El Libro de los Seres Imaginarios. книга для чтения на испанском языке — 2005 (La coleccion)
2005
Санкт-Петербург
Антология
Аннотация: Книга включает сборник "Вымышленные истории" - лучшее из так называемой "фантазийной" прозы, и "Книгу вымышленных существ", написанную в традициях сочинения бестиариев, "звериных книг", начатую еще Аристотелем.
Проверяем наличие...
Borg  K., Russian Romantic Songs — 1979
1979
Borg K., Russian Romantic Songs — 1979
1979
Чехословакия
Проверяем наличие...
Борген Ю., Маленький лорд. романТемные источники. романТеперь ему не уйти. роман. перевод с норвежского — 1979 (Мастера современной прозы. Норвегия)
1979
Борген Ю., Маленький лорд. романТемные источники. романТеперь ему не уйти. роман. перевод с норвежского — 1979 (Мастера современной прозы. Норвегия)
1979
Москва
Прогресс
Аннотация: В том входят романы, составляющие трилогию о Вилфреде Сагене, которая является вершиной творчества крупнейшего современного норвежского писателя. В ней исследуется характер буржуазного интеллигента-индивидуалиста, постепенно утрачивающего всякие этические критерии. Романы печатаются с небольшими сокращениями
Содержание: Э. Панкратова. Предисловие (с. 5-17); Маленький лорд. Перевод Ю. Яхниной: Часть первая. Маленький Лорд (с. 21); Часть вторая. Стеклянное яйцо (с. 131); Часть третья. Вилфред (с. 238); Темные источники. Перевод Ю. Яхниной: Часть первая. Светлые источники (с. 293); Часть вторая. Темные источники (с. 415); Часть третья. Сам по себе (с. 517); Теперь ему не уйти. Перевод С. Тархановой: Часть первая. Эхо (с. 561); Часть вторая. Мириам (с. 644); Часть третья. Теперь ему не уйти (с. 701)
Проверяем наличие...
Lazarescu C., Arhitectura romaneasca contemporana — 1972
1972
Lazarescu C., Arhitectura romaneasca contemporana — 1972
1972
Bucuresti
Meridiane
Аннотация: Альбом, посвященной румынском архитектуре на румынском и французском языках
Проверяем наличие...
Pozzo Di Borgo P., A Second Wind — 2012
2012
Pozzo Di Borgo P., A Second Wind — 2012
2012
London
Simon & Schuster
Аннотация: As the descendant of two prominent French families and director of one of the world's most celebrated champagne houses, Philippe Pozzo di Borgo was not someone in the habit of asking for help. Then, in 1993, right on the heels of his wife being diagnosed with a terminal illness, a paragliding accident left him a quadriplegic.Passing his days hidden behind the high walls of his Paris townhouse, Philippe found himself the modern equivalent of an "untouchable"--unable to reach out to others, as others were afraid to reach out to him. The only person who seemed unaffected by Philippe's condition was someone who had been marginalized his entire life--Abdel, the unemployed, uninhibited Algerian immigrant who would become his unlikely caretaker. In between dramas and jokes, he sustained Philippe's life for the next ten years.
Проверяем наличие...
Borges J.L., El informe de Brodie — 2008 (Biblioteca Borges El Libro de bolsillo Biblioteca de autor)
2008
Borges J.L., El informe de Brodie — 2008 (Biblioteca Borges El Libro de bolsillo Biblioteca de autor)
2008
Madrid
Alianza editorial
Аннотация: Aunque singularice el presente volumen el predominio de la narracion directa (dejando aparte El informe de Brodie, los otros diez relatos que lo componen aceptan las convenciones del genero realista), es facil reconocer en ellos muchos de los personajes, situaciones y ambientes del resto de la obra de Jorge Luis Borges. De forma magistral y paradojica, la tecnica lineal empleada por el maestro argentino en estos cuentos no hace sino resaltar las ambiguedades y simetrias caracteristicas de las ficciones borgianas, presididas siempre por los arquetipos de la memoria, el tiempo y la eternidad
Проверяем наличие...
Borges J.L., Labyrinths. Selected Stories and Other Writings — 1981 (King Penguin)
1981
Borges J.L., Labyrinths. Selected Stories and Other Writings — 1981 (King Penguin)
1981
Harmondsworth
A King Penguin
Аннотация: Had Jorge Luis Borges been a computer scientist, he probably would've invented hypertext & the World Wide Web. Instead, being a librarian & one of the world's most widely read people, he became the leading practitioner of a densely layered imaginistic writing style that's been imitated throughout this century, but has no peer (Umberto Eco sometimes comes close). His stories are redolent with an intelligence, wealth of invention & a tight, almost mathematically formal style that challenge with mysteries & paradoxes revealed only after several readings. Highly recommended to anyone who wants their imagination & intellect to be aswarm with philosophical plots, compelling conundrums & a wealth of real & imagined literary references derived from an infinitely imaginary library.
Проверяем наличие...
Borges J. L., FICCIONES — cop. 1993
1993
Borges J. L., FICCIONES — cop. 1993
1993
New York [etc]
Everyman`s Library
Аннотация: Reading Jorge Luis Borges is an experience akin to having the top of one's head removed for repairs. First comes the unfamiliar breeze tickling your cerebral cortex; then disorientation, even mild discomfort; and finally, the sense that the world has been irrevocably altered--and in this case, rendered infinitely more complex. First published in 1945, his Ficciones compressed several centuries' worth of philosophy and poetry into 17 tiny, unclassifiable pieces of prose. He offered up diabolical tigers, imaginary encyclopedias, ontological detective stories, and scholarly commentaries on nonexistent books, and in the process exploded all previous notions of genre. Would any of David Foster Wallace's famous footnotes be possible without Borges? Or, for that matter, the syntactical games of Perec, the metafictional pastiche of Calvino? For good or for ill, the blind Argentinian paved the way for a generation's worth of postmodern monkey business--and fiction will never be simply "fiction" again. Its enormous influence on writers aside, Ficciones has also--perhaps more importantly--changed the way that we read. Borges's Pierre Menard, for instance, undertakes the most audacious project imaginable: to create not a contemporary version of Cervantes's most famous work but the Quixote itself, word for word. This second text is "verbally identical" to the original, yet, because of its new associations, "infinitely richer"; every time we read, he suggests, we are in effect creating an entirely new text, simply by viewing it through the distorting lens of history. "A book is not an isolated being: it is a relationship, an axis of innumerable relationships," Borges once wrote in an essay about George Bernard Shaw. "All men who repeat one line of Shakespeare are William Shakespeare," he tells us in "Tlön, Uqbar, Orbis Tertius." In this spirit, Borges is not above impersonating, even quoting, himself. It is hard, exactly, to say what all of this means, at least in any of the usual ways. Borges wrote not with an ideological agenda, but with a kind of radical philosophical playfulness. Labyrinths, libraries, lotteries, doubles, dreams, mirrors, heresiarchs: these are the tokens with which he plays his ontological games. In the end, ideas themselves are less important to him than their aesthetic and imaginative possibilities. Like the idealist philosophers of Tlön, Borges does not "seek for the truth or even for verisimilitude, but rather for the astounding"; for him as for them, "metaphysics is a branch of fantastic literature."
Проверяем наличие...
Боджсон Б., Основы техники рисования цветным карандашом. [издание для досуга] — 2003
2003
Боджсон Б., Основы техники рисования цветным карандашом. [издание для досуга] — 2003
2003
Минск
Попурри
Аннотация: Подробный, хорошо иллюстрированный рассказ об исполнении изображений различных объектов цветными карандашами. Для широкого круга начинающих художников-графиков
Проверяем наличие...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Федеральное государственное бюджетное учреждение культуры
«Российская государственная библиотека для молодёжи» Главное здание 107061 Москва, ул. Б. Черкизовская, дом 4, корпус 1
Метро «Преображенская площадь» (выход №5)
Телефон для справок: +7 499 670-80-01
E-mail: info@rgub.ru

Филиал библиотеки — ИКК «Особняк В.Д. Носова» 107023 Москва, ул. Электрозаводская, 12, стр. 1
Метро «Электрозаводская»
Телефоны для справок: +7 499 670-80-01 (доб. 600)
E-mail: mansion@rgub.ru

Яндекс.Метрика

© Российская государственная библиотека для молодёжи, 2004 — 2025